HANDELSBETINGELSER 

1.0 BETALING
Al betaling sker via særskilt fakturering efter gældende aftale. Der vil derfor ikke blive krævet betaling via webshoppen. Under ”Min Side” efter Administrator Login vil I altid kunne finde den aktuelle ordre- og fakturahistorik.

2.0 LOGIN
Til webshoppen får I 2 logins:

- Sælger Login
- Administrator Login

2.1 SÆLGER LOGIN
Med Sælger Login får I bl.a. adgang til følgende:

- Flot visuel produktpræsentation af hele Jeres produktsortiment, inkl. produktkonfigurator, hvor det er muligt designe og sammensætte egne møbler
- Oprettelse af ordre, inkl. leveringstider og Jeres vejledende priser
- Download af samlevejledninger og andre produktspecifikationer
- Fast Track oversigt

Alt efter tildelte rettigheder (styres fra Administrator Login) kan I med Sælger Login ligeledes få adgang til følgende:

- Ordrehistorik
- Oprettelse af reklamation/anmeldelse af fragtskade
- Reklamationsoversigt
- Oprettelse, ændring og slet af favoritlister
- Adgang til billeddatabase (presse site)
- Prislister i pdf-format til download eller print selv

2.2 ADMINISTRATOR LOGIN
Med Administrator Login får I bl.a., ud over samme adgangsrettigheder som Sælger Login, også adgang til følgende:

- Fakturaoversigt, inkl. Jeres vejledende priser og indkøbspriser (minus rabatter og andre aftalevilkår)
- Ændringsmulighed af omregningsfaktor for vejledende priser
- Oprettelse, ændring og slet af brugere (Sælger Login), inkl. tildeling af rettigheder
- Upload af kundelogo
- Ordrehistorik
- Oprettelse af reklamation/anmeldelse af fragtskade
- Reklamationsoversigt
- Oprettelse, ændring og slet af favoritlister
- Adgang til og download fra billeddatabase (presse-site)
- Download af samlevejledninger og andre produktspecifikationer
- Prislister i pdf-format til download eller print selv

2.3 SIKKERHED
I kan føle dig helt sikker, når I handler på vores webshop. Vi krypterer alt kommunikation til og fra webshoppen med SSL (Secure Socket Layer / TLS1.2). Bodahl Møbler videregiver aldrig fortrolige oplysninger til andre med mindre, det er aftalt med Jer.

Håndtering af login oplysninger er eget ansvar, hvorvidt disse login opbevares og alene gøres tilgængelig for rette personer og afdelinger. Bodahl Møbler ApS vil derfor aldrig kunne drages til ansvar for at oplysninger, som er tilgængelig via Administrator Login og Sælger Login skulle falde i uvedkommendes hænder.


3.0 LEVERINGSTIDER

3.1 KAN VI REGNE MED DE ANGIVNE LEVERINGSTIDER
De angivne leveringstider er et øjebliksbillede, hvilket vil sige, at der kan forekomme ændringer i den leveringstid, som er angivet under hvert produkt, indtil endelig bestilling er afgivet. En endelig bestilling er først sket, når den pågældende ordre ligger i Bodahls ERP-system.

3.2 LEVERINGSTIDEN HAR ÆNDRET SIG FRA PRODUKTSIDEN TIL INDKØBSKURVEN
Da vi altid, med mindre andet er aftalt, samsender den samlede ordre vil leveringstiden i indkøbsordren altid tilpasse sig den længste leveringstid for de produkter, som er lagt i kurven. Dvs. ved køb af flere produkter på samme ordre vil den endelig leveringstid være svarende til den leveringstid, som det produkt med længst leveringstid.

4.0 FEJL OG MANGLER PÅ WEBSHOPPEN

4.1 UKORREKTE OPLYSNINGER
Finder I ukorrekte, ikke opdaterede oplysninger eller på anden vis misvisende information, bedes I rette henvendelse til kundeservice på tlf. +45 20 99 02 80 eller mail info@bodahlmoebel.dk. Bodahl Møbler tager forbehold for fejl og mangler, inkl. tastefejl og opsætningsfejl i både prislister og system.

4.2 FARVE OG MATERIALE VISUALISERING
Bodahl Møbler har tilstræbt sig at illustrere og fremstille alle møbler visuelt så virkelighedstro som muligt. Dog henvises der altid til Bodahls gældende fysiske farve- og materialeprøver. Bodahl Møbler tager forbehold for farveforskelle og materialeforskelle mellem billedmateriale og fysiske produkter.

4.3 KUNDELOGO
Såfremt I har valgt at benytte muligheden for visning af eget logo, kan Bodahl Møbler ikke drages til ansvar for fejl og mangler vedrørende kundelogo. Det er derfor eget ansvar at sikre Bodahl Møbler altid har det gældende logo, og at dette vises korrekt på webshoppen efter login.

5.0 REKLAMATION

5.1 REKLAMATION ELLER FRAGTSKADE?
Vi beklager meget, hvis du skulle være så uheldig at modtage beskadigede eller reklamationsberettigede produkter. Det er dog vigtigt, at I skelner mellem fragtskade og reklamation, da der er forskellige forhold, som gør sig gældende for dem hver især.

Fragtskade; er produktet/emballagen beskadiget ved modtagelse er dette en fragtskade og skal noteres på fragtbrevet ved modtagelsen. Ved ikke synlige skader har I 7 arbejdsdage fra modtagelsen til at melde skaden. Billeder af beskadigede produkter og emballage skal fremsendes i forbindelse med rettidig anmeldelse (se afsnit 5.2). Det er meget vigtigt, at produktet inden for denne tidsfrist ikke sendes ud til slutkunden eller anden lokation, da retten til at påberåbe sig skader frafalder. Ligeledes er det vigtigt at produktet forbliver i original emballage i perioden og herefter sendes retur i samme.

Reklamation; er produktet mangelfuldt eller på anden vis ikke svarer overens med produktbeskrivelsen kan dette være en reklamation. Alle produkter fra Bodahl Møbler er reklamationsberettiget i overensstemmelse med gældende aftale.

5.2 HVORDAN ANMELDES EN FRAGTSKADE ELLER REKLAMERES OVER EN VARE?
Kontakt vedr. fragtskader og reklamationer sker via webshoppen ved udfyldelse af formularen til oprettelse af reklamation. Denne formular findes på ”min side” efter login. Sådan gør du;

1) Login og gå ind på ”min side”
2) Tryk på ”ordrehistorik/oprettelse af reklamation”
3) Find den pågældende ordre, hvorpå der er fragtskade eller I vil reklamere over
4) Tryk ”opret reklamation” under det pågældende produkt, som har fragtskade eller I vil reklamere over
5) Udfyld hele formularen
6) Tryk send – herefter vil I få en kvittering for oprettelse, hvorefter vi inden for 3-4 arbejdsdage vil vende retur (forbehold for længere svartider i ferieperioder)
7) I kan nu se den pågældende sag vedr. reklamation/fragtskade på ”min side” under ”Reklamationsoversigt”

Det er vigtigt at tage nogle gode billeder, som både viser placering og omfanget af skaden – dvs. både detaljebillede af skaden og et billede, hvor skaden og størstedelen/hele produktet er med.

5.3 HAR I MODTAGET EN FORKERT VARE ELLER MANGLER EN VARE?
Skulle I have modtaget en pakkefejl, beklager vi naturligvis dette, og beder Jer kontakte kundeservice via mail info@bodahlmoebel.dk. Her behøver vi oplysninger om ordrenummer, varens navn og antal. På varens emballage er der 2 labels, en hvid og en med påtrykt. Det er vigtigt at der sendes fotos til Bodahl Møbler af disse labels.

6.0 VÆRNETING
Enhver tvist mellem Bodahl Møbler og kunden i anledning af nærværende aftale, der ikke kan afgøres i mindelighed, skal afgøres ved Retten i Holstebro under anvendelse af dansk ret.
Ved evt. tvist mellem handelsbetingelser og indgåede kontrakt/samarbejdsaftale mellem Bodahl Møbler og kunden vil den indgåede kontakt/samarbejdsaftale til enhver tid være gældende.

7.0 SALG UDEN FOR EU
Disse handelsbetingelser omfatter alene salg via Bodahl Møblers webshop og salg inden for EU (inkl. Schweiz og Norge). Ved salg uden for EU, Schweiz og Norge kontakt venligst Bodahl Møbler for gældende betingelser. .